zondag 19 juni 2011

Groene kleuter

(Oscar is een 'groene kleuter', dat is de benaming van de groep kleuters die de leeftijd hebben van de eerste kleuterklas)

Oscar: "Mama, de dag voor dat de grote vakantie begint, word ik dan al een blauwe kleuter?" (tweede kleuterklas)
Mama: "Dat weet ik niet, dat is misschien pas na de vakantie. Dat moet je bespreken met de juf. Waarom? Wil je dat graag?"
Oscar: "JA JA, want als ik een blauwe kleuter ben dan word ik bijna een rode (laatste kleuterklas) en dan kan ik naar het eerste leerjaar gaan!"
Mama: "Zit je daar op te wachten?"
Oscar: " Ja mama! Dan word ik zo sterk als de grote jongens van het eerste leerjaar. En die moeten veel werken; lezen en schrijven en rekenen. En heel veel hard nadenken en moeilijke dingen doen."
Mama: "Vind je dat leuk, heb je daar zin in?"
Oscar: "Ja, want ik wil ALLES weten en ook alle moeilijke dingen kennen en kunnen."

(... Tja, nog even geduld zoon!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten